Απόπειρα απάτης εις βάρος επαγγελματιών οι οποίοι έχουν οικονομικές συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες.

‘Εχει διαπιστωθεί ότι γίνονται προσπάθειες για περιπτώσεις απάτης με παθόντες εμπόρους και καταστηματάρχες της Χιώτικης κοινωνίας, οι οποίοι έχουν εμπορικές και συνάμα οικονομικές συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες και υπηρεσίες τοπικής αυτοδιοίκησης.

Οι προαναφερόμενες συναλλαγές είναι  εμφανείς σε οποιονδήποτε επισκέπτη της διαδικτυακής σελίδας «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αποτέλεσμα αυτού είναι διάφοροι επιτήδειοι να αλιεύουν τα προσωπικά στοιχεία της κάθε επιχείρησης (τηλεφωνική σύνδεση, Α.Φ.Μ., επωνυμία κτλ) και να καλούν από διάφορες τηλεφωνικές συνδέσεις τους εμπόρους, να τους συστήνονται ως υπάλληλοι της υπηρεσίας με την οποία έχουν συναλλαχθεί και με το πρόσχημα να καταβληθεί το ποσό αποπληρωμής της εμπορικής συναλλαγής, τους ζητούν είτε να τους δώσουν τον αριθμό του τραπεζικού τους λογαριασμού και τους κωδικούς ταυτοποίησης (username και Password) της διαδικτυακής εφαρμογής ηλεκτρονικής τραπεζικής (internet-banking) της τραπέζης τους, προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η καταβολή του ποσού, γνωστή ως μέθοδος «phishing», είτε να τους αποστέλλουν μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή γραπτού μηνύματος (Short Message Service), στο οποίο περιέχεται υπερσύνδεσμος «URL» μέσω του οποίου οφείλουν να συνδεθούν πληκτρολογώντας τους κωδικούς ταυτοποίησης της ηλεκτρονικής τραπεζικής, προκειμένου, ομοίως να προχωρήσει άμεσα η καταβολή του ποσού.

Με αυτό τον τρόπο παρεμβαίνουν αθέμιτα σε συσκευή που προορίζεται για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς χρημάτων, και καταφέρνουν να αποκομίσουν παράνομο περιουσιακό όφελος, αφαιρώντας χρηματικά ποσά από λογαριασμούς.