ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

 

 

Αξιότιμε κε Υπουργέ,

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Χίου κατά την Συνεδρίαση της 16ης Μαΐου 2013  συζήτησε το θέμα της διαμόρφωσης και κατάθεσης προτάσεων στην δημόσια διαβούλευση για τον ανασχεδιασμό του επιδοτούμενου Δικτύου και μετά από διεξοδική συζήτηση ομόφωνα απεφάσισε την αποστολή του κάτωθι κειμένου :

Όπως είναι γνωστό σε όλους και κύρια στους κατοίκους μικρών νησιών, όπως οι Οινούσσες  και τα Ψαρά  η ακτοπλοΐα είναι το αποκλειστικό  μέσο συγκοινωνίας, χωρίς το οποίο τα νησιά αυτά βιώνουν αποκλεισμό με βαρύτατες και πολυεπίπεδες  συνέπειες  για τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες τους.

Μας καλείτε να διαμορφώσουμε και να καταθέσουμε προτάσεις προκειμένου να εκτιμήσετε τη συγκοινωνιακή κάλυψη και να επιδοτήσετε τα «κενά» των ακτοπλοϊκών συνδέσεων.

Ωστόσο θεωρούμε ότι ούτε οι μη επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές συνδέσεις εξυπηρετούν τους νησιώτες επαρκώς, αφού είναι ιδιαίτερα ακριβές , τα δρομολόγια δεν είναι συχνά , ενώ τα περισσότερα πλοία με τα οποία εξυπηρετούνται οι γραμμές είναι υπέργηρα .

Κατά συνέπεια το θέμα των άγονων γραμμών πρέπει να ειδωθεί σε συνδυασμό με μία γενναία μεταρρύθμιση εν συνόλω στο κεφάλαιο ακτοπλοΐα & νησιωτικότητα αλλά και με γνώμονα πάντα την υπόσχεση της Πολιτείας  σχετικά με τη δημιουργία νησιών ίσων ευκαιριών αλλά και περί άμεσης ισχύος του μεταφορικού ισοδυνάμου που ουδέποτε υλοποιήθηκε έως σήμερα  .

Κάτωθι παραθέτουμε κάποιες παρατηρήσεις που ζητούμε να ληφθούν υπόψη κατά τον ανασχεδιασμό του επιδοτούμενου Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών:

Αντιτιθέμεθα στην κάλυψη μέρους του κόστους των άγονων γραμμών από πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς όπως είναι γνωστό οι πόροι της είναι ιδιαίτερα μειωμένοι και ως εκ τούτου μία τέτοια απόφαση μόνο νέα προβλήματα θα δημιουργούσε υποθηκεύοντας το βιοτικό επίπεδο του νησιώτη.

Προτείνουμε να «σπάσει» η διπλή περιφερειακότητα με τη δημιουργία αναγκαίων διασυνδέσεων ανάμεσα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου αλλά και ανάμεσα στα νησιά και την ηπειρωτική χώρα (επαρκής διασύνδεση Χίου με Κεντρική και Βόρειο Ελλάδα )

Να βελτιωθεί το επίπεδο των μεταφορικών υπηρεσιών των άγονων γραμμών που εξυπηρετούν τα Ψαρά και τις Οινούσσες με επιδίωξη συμπληρωματικότητας με τα μη επιδοτούμενα δρομολόγια για επίτευξη πολλαπλασιαστικού οφέλους.

Να υλοποιηθεί η εξαγγελία που αφορά την ισχύ του μεταφορικού ισοδύναμου.

Αφαίρεση μη ανταποδοτικών φόρων και τελών από το κόστος των ναύλων

Μείωση του ΦΠΑ στις ακτοπλοϊκές μεταφορές

Παροχή ισχυρών κινήτρων προς τις ναυτιλιακές εταιρείες για την δρομολόγηση ταχύπλοων αντί συμβατικών πλοίων στις άγονες γραμμές.

Προσήλωση στους συμπεφωνημένους όρους της σύμβασης από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Καθιέρωση αυστηρών ποινών στις εταιρείες που δεν τηρούν τις αναληφθείσες υποχρεώσεις

Βελτίωση λιμενικών υποδομών από πόρους λιμενικών τελών

Παραμένουμε σταθεροί στο πάγιο αίτημά μας για παροχή σύγχρονων, ασφαλών και φθηνών ακτοπλοϊκών μεταφορών για τους νησιώτες. Δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε καμία περίπτωση σε συμβιβασμούς που αφορούν την ποιότητα και ασφάλεια των παρεχόμενων ακτοπλοϊκών υπηρεσιών καθώς η υποβάθμιση τους , υποβαθμίζει την καθημερινότητά μας.

Τέλος καλούμε την Πολιτεία  για ακόμη μία φορά να υλοποιήσει την υπόσχεση της για δημιουργία νησιών ίσων ευκαιριών μέσω μίας σύγχρονης νησιωτικής πολιτικής ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα νησιά να αναπτυχθούν .

                                            

                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

Πηγή: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΧΙΟΥ